کنار همدیگه بیشتر میتونیم یاد بگیریم

نحوه کاشت درخت آووکادو

how plant a delicious avocado

 

برای داشتن یه درخت آووکادو کاشتن هسته اون که حتما طعم خوبی هم داشته کافی نیست.

میدونی چرا؟ چون اگه همون هسته رو بکاری و بزرگ بشه و بهت میوه بده طعمش با احتمال 1 در 9000 شبیه همونیه که خوردی قبلا!!!

از اونجا که این درخت گونه های مختلف با طعم های متفاوت داره برای داشتن یه درخت آووکادو خوشمزه نیازه این کارها رو انجام بدیم:

  1. کاشتن هسته (seeding) مثل همین ویدیویی که میبینید بعد از ریشه دار شدن هسته اون رو در یک گلدان ترجیحا با خاک نیمه سنگین میکاریم!! بعد از چند ماه که درخت ما شروع به رشد کرد میریم مرحله بعدی
  2. پیوند زدن(grafting) : برای پیوند باید از نژاد مورد نظر یک شاخه جوان که رنگ قهوه ای رو به سبز روشن داره و سالمه رو انتخاب کنیم. حتما در نظر داشته باشید قطر شاخه انتخابی یا قطر تنه اصلی که قراره پیوند روش قرار بگیره یکی باشه.
  3. پس از پیوند زدن نوبت انتخاب آب و هوای مناسب برای انتقال درخت به زمین اصلی میرسه. آووکادو نیاز به آب و هوای معتدل و نیمه استوایی داره( آب و هوایی مشابه مناطق شمال ایران)؛ آب و هوایی نه چندان گرم و نه چندان سرد و یخبندان. در غیر اینصورت گیاه شما چه داخل گلدان چه زمین بیشتر از یک سال دوام نداره و از بین میره
  4. گرده افشانی( pollination)
  5. درخت آووکادو برای باروری نیاز یه گرده افشانی بین گونه نر و ماده این گیاه داره و نکته ای که در این بین هست اینه که این درخت میتونه هم حالت نر و هم ماده رو همزمان داشته باشه که در ساعات مختلف روز این میزان متفاوت خواهد بود پس گرده افشانی به اینصورت  انجام میشه :

 

 

و

 

به این صورت هر دو درخت بارور خواهند شد و میوه میدن.

منبع: کانال Sleepy Lizard Avocado Farm در یوتیوب

تجربه هاتون رو کامنت بگذارید تا از اطلاعات همدیگه بیشتر بهره ببریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X