کنار همدیگه بیشتر میتونیم یاد بگیریم

آستروفیتوم ……کاکتوس های ستاره ای

 

آستروفیتوم ها کاکتوس هایی ستاره شکل اند و از همین رو به نام (Star plant)خوانده می شوند. از ویژگی های ظاهری آن می توان به پیکری ستاره ای شکل و سبز رنگ و گاه خاکستری که با افزایش سن طویل می گردد همچنین دارای شمار معدودی شیار باریک بوده که از یک لایه ظریف رشته های کرکی سفیدرنگ پوشیده شده اند ( برخی از گونه

های آستروفیتوم بدون خار و بعضی گونه ها دارای موهای کرکی فراوان هستند). ولی عموماً پرگل بوده، گل ها قیفی شکل به قطر ۴ تا ٩ سانتیمتر در رنگ های زرد، پرتقالی یا سرخ در اواسط تابستان ظاهر می شوند. آستروفیتوم ها در ٣ تا ۵ سالگی گل می دهند.

 

 

شرایط نگهداری

خاک:

بهترین خاک همانند سایر کاکتوس ها خاک کاکتوس که ترکیبی است از شن شسته شده که هیچ شوری نداشته باشد به میزان 60%+ پرلیت 10%+ زغال خرد شده شسته شده که خاک نداشته باشد 5%+ 10% کود دامی پوسیده یا ورمی کمپوست یا پیت ماس+ 15% کوکوپیت.

نور:

برای رشد مناسب به محیط پرنور با نور غیرمستقیم و فیلترشده نیاز دارد و در سایه رشد چندان خوبی نخواهد داشت.

آبیاری:

به آبیاری منظم نیاز دارند، اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید.

کوددهی:

در نیمه اول سال ماهی یک مرتبه با کود های پتاس بالا یا 36-12-12 کوددهی را انجام دهید.
نیاز ویژه: در هنگام قرار گرفتن در گلخانه باید تهویه بسیار خوبی داشته باشد. تقریباً تمام مشکلات در نتیجه آبیاری بیش از حد و تهویه نا مناسب رخ می‌دهد، به ویژه هنگامی که شرایط آب و هوایی سرد و یا بسیار مرطوب است
دما: گرما را دوست دارد؛ حداقل دمای قابل تحمل برای این گونه 5 درجه سانتی گراد و حداکثر 35 درجه است اما دمای ایده آل 15 تا 25 درجه سانتی گراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X