کنار همدیگه بیشتر میتونیم یاد بگیریم

اصول غبارپاشی برای گیاهان آپارتمانی

غبارپاشی گیاهان آپارتمانی

توصیه های گل بوته در این زمینه

 

غبارپاشی یعنی اسپری آب از فاصله 30-40 سانی متری روی گیاه، طوری که قطرات آب به صورت مه یا غبار روی گیاه بشینه. به دو دلیل این کار رو برای گیاهان آپارتمانی انجام میدیم: اول بخاطرتامین رطوبت گیاه در محیط یا فصول خشک؛ و دوم خنک شدن گیاه در روزهای گرم سال.

اکثر گلهای آپارتمانی غبارپاشی در حد متعادل یک مرتبه در روز رو دوست دارند، اما یه نکاتی هست که باید رعایت کنید تا مشکلی برای گلهای خوشگلتون به وجود نیاد.

در نظز داشته باشید که اگر ساکن مناطق با رطوبت بالا هستید، چند روز یک مرتیه آن هم در صورت لزوم برای گلهاتون غبارپاشی رو انجام بدید. حتما آبی که استفاده می کنید بدون کلر و هم دمای محیط باشه. یعنی آبی بدون املاح! اگر آب شهری رو مستقیم روی گیاهان اسپری کنید به مرور لکه های سفید رنگی روی اونها به وجود میاد.

غبارپاشی گیاهان آپارتمانی، مه پاشی، اسپری آب روی گیاهان

 

همچنین موقع غبار پاشی دستتون رو با فاصله از گیاه بگیرید تا آب به صورت پودری روی گیاه بشینه و قطره های آب روی گیاه جمع نشه،چون موندن آب روی گلها مخصوصا ساکولنت ها به مرور زمان ایجاد پوسیدگی میکنه.

نکته مهم دیگه ای که باید حواستون باشه اینه که غبارپاشی رو در ساعات گرم روز و گیاهانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند انجام ندید! چون باعث سوختگی و آسیب رسیدن به گیاه میشه.

و در آخر فکر نکنید اگه تعداد دفعات غبارپاشی رو افزایش بدید درحق گلهاتون لطف کردید. در واقع با این کار احتمال ایجاد بیماری های قارچی روی گیاهانتون رو افزایش دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X