کنار همدیگه بیشتر میتونیم یاد بگیریم

شرایط نگهداری ارکیده

آموزش نگهداری گل ارکیده، ارکیده

 

ارکیده

Orcid

 

 

بچه ها سلاااااام

در این مطلب میخوام یکی از دوستای خیلی خوب و مورد علاقم رو بهتون معرفی کنم… یه  گل بی نهایت زیبا

ارکیده جان

به نظر من ارکیده یکی از زیباترین گلها برای خونس و نگهداری از اون با رعایت چندتا نکته خیلی راحته

میزان آبیاری مورد نیاز گل ارکیده :

گل ارکیده گیاهی کم توقع است اما از بی آبی و خشکی نیز بیزار است. باید قبل از خشک شدن کامل خاک گلدانتان را آبیاری کنید. یکبار در هفته یا هر ده روز یکبار آبیاری برای ارکیده مناسب است . اما دقت داشته باشید که میزان آبیاری به خاک گلدان بستگی دارد که به چه میزان آب را در خودش حفظ کند. آبیاری و کیفیت آب مورد استفاده برای ارکیده‌ها از مهمترین عوامل محیطی مربوط به پرورش این گلها می‌باشد.

 

نور مناسب برای پرورش بهتر گل ارکیده :

گل ارکیده به نور خورشید نیاز دارد اما ترجیح می دهد تا از نور به صورت غیر مستقیم بهره بگیرد. با توجه به برگ های گل ارکیده می توانید بفهمید که از نور کافی برخوردار بوده یا نه ؟

اگر برگ های ارکیده سبز روش باشد نشانگر این است که شرایط موری برای گیاه مناسب است. اما برگ های سبز تیره نشان دهنده ی نور کم است و باید مکان گلدان را تعویض کنید. برگ های زرد مایل به قهوه ای نیز نشان دهنده ی نور بیش از حد است.

ارکیده، گل ارکیده، گلدان ارکیده

گلدان مناسب برای نگهداری گل ارکیده :

ریشه های گل ارکیده بر عکس دیگر گیاه هان نیاز به نور دارد. به همین دلیل برای ارکیده از گلدان های شفاف تر استفاده می شود. استفاده از گلدان هایی که از شبکه های سیمی به وجود آمده اند نیز برای گل ارکیده مناسب است زیرا رفت و آمد هوا در خاک گلدان برای گل ارکیده بسیار مفید است. هر گلدانی که انتخاب می کنید باید به زهکشی مناسب آن توجه کنید. زیرا اگر زهکش مناسب نباشد آب زیادی در خاک گلدان باعث پوسیدگی گیاه می شود.

 

کود دهی:

ارکیده حتما نیاز به کوددهی دارد. به منظور حداکثر رشد به ارکیده‌ها هر دو هفته يا يک ماه  یک بار باید کود داد. البته به شرطی که برای آنها نور، دما و آب مناسب فراهم شده باشد. نسبت کود به کاربرده شده بسته به محیط کشت متفاوت خواهد بود. کودهای کند آزاد شونده برای ارکیده بطور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گردش هوای ملایم برای ارکیده‌ها فراهم کنید:

برای اینکه ریشه‌های ارکیده به هوای کافی دست یابند، باید همواره پنجره اتاق را کمی باز بگذارید تا با گردش هوایی که ایجاد می‌شود، ارکیده شما به هوای تازه بیشتری دسترسی داشته باشد. هر چقدر هوای بیشتر به ریشه گل‌های ارکیده برسد، این گیاه سالم‌تر و شاداب‌تر خواهد بود و همچنین رشد بهتری خواهد داشت. اگر بنا به هر دلیلی نتوانید پنجره اتاقی که ارکیده در آن قرار دارد را باز کنید، بهتر است؛ از یک پنکه کوچک برای جریان دادن هوا در محیطی که ارکیده در آن قرار دارد استفاده کنید تا همواره هوای تازه در اختیار گل شما قرار بگیرد.

 

 

 

نظرات و سوال هاتون رو برامون کامنت بگذارید تا از تجربیات همدیگه استفاده کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X