کنار همدیگه بیشتر میتونیم یاد بگیریم

بامبو های جذاب

گیاه بامبو به طور عمده در فنگ شویی و دکوراسیون خانه ها از حدود 5000 سال پیش تاکنون استفاده میشده؛ اعتقاد بر آن است که شادی و شانس به همراه می آورد، و همین موضوع آن را به گیاهی محبوب برای هدیه دادن درروابط کاری و مناسبت های دیگر تبدیل کرده است. بر اساس علم فنگ شویی بامبو با پنج عنصر در ارتباط است: زمین( سنگریزه های داخل ظرف نگهداری)، چوب ( خود گیاه)، آب ( آب داخل ظرف نگهداری)،آتش ( روبان قرمزی که اصولا دور بامبو ها گره خورده) وفلز(سکه ای که به روبان وصل شده). همچنین تعداد شاخه های بامبو تاثیر مهمی در اثرگذاری این گیاه دارند.

یک ساقه: نمایانگر وحدت و جریان بینظیر انرژی است.

دو ساقه: نشان دهنده موقیت در عشق است.

سه ساقه: نشان دهنده ادامه رشد، تولد و خانواده است.

چهار ساقه: نشان دهنده مرگ است.( هرگز چهار ساقه برا هدیه دادن انتخاب نکنید)

پنج ساقه: نمایانگرثروت، طول عمر، شانس، خوشبختی و سعادت است.

شش ساقه: ثروت را از طریق شانس و فرصت نشان می دهد( گزینه عالی برای هدیه های کاری)

هفت ساقه: نشان دهنده سلامتی و رشد شخصی است.

هشت ساقه:  نشان دهنده انرژی بینهایت و نعمت های بسیار است.

نه ساقه: نشان دهنده موفقیت و قدردانی است.

موضوع دیگری که بامبو را محبوب کرده  قابلیت فرم دهی آن به اشکال مختلف از جمله قلب، مارپیچ، به هم بافته شده و… است البته این موضوع ارتباط مستقیمی با اقلیم منطقه دارد و در هر آب و هوایی  این کار را نمیتوان انجام داد.

اما شرایط نگهداری بامبو

بامبو به راحتی در خاک و آب پرورش می یابد.اگر بامبو را در آب نگهداری می کنید تا زمانی که آب آن تغییر رنگ نداده آب را عوض نکنید؛ تنها درصورت کم شدن مقدار آب کمی آب به آن اضافه کنید.میزان آب باید به اندازه ای باشد که کامل ریشه ها را در برگیرد حدود 10 الی 15 سانتیمتر. امکان دارد جلبک ها در آب رشد کنند در صورت دیدن آنها آب را عوض کنید و ظرف نگهداری بامبو ها را بشویید. اگر در آب آشامیدنی منطقه شما میزان فلوراید زیاد است بهتر است از آب تصفیه یا جوشیده سرد شده استفاده کنید، به این علت که فلوراید تبخیر نمیشود و برای بامبو شما مانند سم عمل میکند.

اگر بامبو را در خاک می کارید  بهتر است خاک همیشه مرطوب نگه داشته شود، پس از آبیاری بیش از اندازه یا خشک شدن زیاد خاک جلوگیری کنید تا به ریشه ها فرصت فعالیت بدهید. میتوانید برای آن غبارپاشی انجام دهید، البته در ساعات خنک روز. حتما بامبو را در جایی قرار دهید که جریان هوا داشته باشد.

مشکلات رایج بامبو  کنه و بیماری های قارچی است. اگر نقاط خاکستری رنگ روی گیاه می  بینید نشان دهنده بیماری قارچی است. ساقه و برگ گیاه را خشک نگه دارید و جریان هوا را افزایش دهید.

گیاه بامبو در حالت کلی باید برگها و ساقه ای سبز داشته باشد؛ اگر هرگونه زرد شدگی در ساقه یا برگها میبینید ممکن است علت های متفاوتی از جمله بیماری(که در این صورت قسمت زرد شده را کامل جدا کنید تا بیماری انتشار نیابد) کمبود نور یا کمبود کوددهی داشته باشد.

بهترین نور برای بامبو نور غیرمستقیم ومتوسط است، اگر دیدید برگهای بامبو حالت سوختگی دارد آن را به مکانی با نور کمتر منتقل کنید.

بهترین رنج دمایی برای بامبو 18 تا 25 درجه سانتی گراد است. کمترین دمایی که گیاه بامبو زنده می ماند 10 تا 11 درجه سانتی گراد است.

بامبو شما زمانی به تعویض گلدان نیازدارد که ریشه ها خیلی زیادشده و در هم تنیده شده باشند .

در خصوص کوددهی بامبو:

اگر آن را در خاک نگهداری می کنید همانند سایر گیاهان آپارتمانی تغذیه میشود و در صورت نگهداری در آب میتوان از همان کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی در آب رقیق کرد و به جای آب آن استفاده کرد ولی بعد از یک هفته آب ان را عوض کنید. یا می توان هر ماه از کودهای مخصوص بامبو استفاده کرد.

 

شما هم از تجبریاتتون در خصوص نگهداری بامبو زیر همین پست برامون بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 13 =

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X